Ondersteunen christenen Gazastrook

De weinige christenen in de Gazastrook hebben onder het regime van Hamas geen makkelijk leven. In 2007 werd de protestantse vertegenwoordiger van de Bijbelshop vermoord. Veel christenen zijn de Gazastrook ontvlucht. Toch komen er nog iedere zondag gezinnen samen in de protestantse kerk. Ook de Bijbelshop is nog altijd open, en hetzelfde geldt voor een christelijke school.

De predikant waarmee Stichting Ismaël contact onderhoud, zag zich eerder genoodzaakt zelf het geweld in Gaza te ontvluchten, en reist nu zo’n vijf keer per jaar naar de Gazastrook om de christenen daarbij te staan in praktische en geestelijke noden. De predikant loopt bij dit werk aan tegen een structureel gebrek aan middelen om zijn werk te financieren, wat reden is voor Stichting Ismaël om zo mogelijk structureel een steentje bij te dragen.

Voor het onderhouden van de kerk, de christelijke school en de bibliotheek is veel geld nodig. Daarnaast is er ook praktische hulp nodig. Een groot deel van de inwoners van Gaza is afhankelijk van buitenlandse hulp, zelfs voor elementaire zaken als kleding en voedsel. De predikant en zijn kerk proberen daarin te voorzien voor zover dat in hun vermogen ligt. Daarbij helpen zij zowel christenen als moslims.

schooluniform 227 leerlingen van de Christian Light House School hebben een schooluniform gekregen

schooltas 41 leerlingen ontvingen een schooltas met inhoud

noodhulp aan diverse gezinnen wordt voedselpakketten vertrekt
en aan de kerk benzine voor de generator