Adventkalender ‘Speuren naar Soeheel’

Actie

Wilt u in de adventstijd met uw gezin nadenken over advent en tegelijk betrokken raken bij het werk in Gods Koninkrijk op het Arabisch Schiereiland?
Voor dit doel kunt u de adventkalender ‘Speuren naar Soeheel’ gebruiken.

Op weg naar Kerstfeest

‘Speuren naar Soeheel’, de adventkalender van Stichting Ismaël, neemt je mee in het leven van Salem, een jongen op het Arabisch Schiereiland. In de weken voor Kerst leer je elke dag iets over de natuur, de cultuur en het geloof in de Arabische wereld. Elke dag pakken we ook de Bijbel erbij en verbinden we het verhaal van Salem met de boodschap van Gods Woord. De kalender sluit af met het verhaal over de Wijzen uit het Oosten.

5 december

We gezocht naar een passende uitvoering van de Arrival of the Queen of Sheba. Echter heeft de eigenaar deze Youtube video sinds kort afgeschermd. Helaas kunnen we er op dit moment niets aan veranderen.
We kunnen volgende twee versies als alternatief aanbieden.

Excuses voor de overlast

Voor jong en oud

De adventkalender bestaat uit een mooi vormgegeven boekje met bijgesloten knipvellen. Het is geschikt voor kinderen van groep 3 t/m 8 van de basisschool, maar ook aan jongere en oudere kinderen in het gezin is gedacht. Zelfs jongeren in de middelbare schoolleeftijd zullen meegenieten van dit verhaal! Bij elke dag vind je een Bijbelgedeelte, een psalmvers en gespreksvragen.

Bouwplaat

De setting waarin het verhaal zich afspeelt maken we zichtbaar door middel van een bouwplaat. Kinderen kunnen elke dag een plaatje van de knipvellen inkleuren en uitknippen. Hoe meer er aan het dorp gebouwd wordt, hoe dichter we bij het Kerstfeest komen.
Bij ieder boekje is één set knipvellen voor de bouwplaat bijgesloten. Extra knipvellen kun je hier uitprinten.

Midden-Oosten

‘Speuren naar Soeheel’ is geschreven door Saar van de Woestijne. Saar woont en werkt met haar gezin op het Arabisch Schiereiland. Ze houdt van schrijven en neemt ons in haar verhaal mee in de leefwereld van Arabische kinderen én naar de boodschap van Advent.

Bestellen

De adventkalender kunt u bestellen door onderstaand formulier in te vullen en op de knop AANVRAGEN te drukken.
We stellen het zeer op prijs als u een gift naar keuze wilt doen voor het werk van Stichting Ismaël op het Arabisch Schiereiland.
Wilt u meerdere exemplaren bestellen, stuur dan even een bericht naar info@stichting-ismael.nl