Succesvolle actie op de School met de Bijbel in De Valk

Actie

Op de School met de Bijbel in De Valk hebben de ongeveer 75 enthousiaste leerlingen meer dan duizend zakken peper-, en kruidnoten verkocht. Daarmee haalden ze het fantastische bedrag van € 3462,50 op. Genoeg om bijvoorbeeld 500 Arabische kinderbijbels te kopen.

‘Als ik christen was in Saoedi-Arabië, zou ik het zo jong mogelijk tegen mijn kinderen vertellen. Want als ze groot zijn, willen ze misschien niet meer luisteren.’ ‘Maar kleine kinderen kunnen hun mond nog niet houden, dan kan het gevaarlijk zijn voor heel de familie. Ik zou wachten tot ze zo oud zijn als wij, omdat wij wel geheimen kunnen bewaren.’

Zomaar twee opmerkingen van de leerlingen van de School met de Bijbel in De Valk. Met elkaar hebben we nagedacht over het thema: ‘in de schoenen van een ex-moslim.’
In de middenbouw proberen de kinderen te bedenken wat eerste levensbehoeften zijn: ‘Je hebt sowieso brood nodig! En fruit!’
De kinderen van groep 7 en 8 kunnen zich voorstellen voor welke moeilijke dilemma’s de mensen komen te staan. Maar over één ding zijn ze het eens: ‘Als iemand de Heere Jezus heeft leren kennen, betekent sterven niet het einde maar een eeuwig leven met Hem.’

Na de presentaties in alle groepen, waarbij de leerlingen hoorden over het werk van Stichting Ismaël, zijn de kinderen enthousiast aan de slag gegaan met de verkoop van pepernoten en kruidnoten. Bakker Casteleijn uit Krimpen aan de IJssel heeft deze voor een mooi bedrag voor ons gebakken.
De ongeveer 75 enthousiaste leerlingen hebben meer dan duizend zakken peper-  en kruidnoten verkocht. Daarmee haalden ze het fantastische bedrag van € 3462,50 op. Genoeg om bijvoorbeeld 500 Arabische kinderbijbels te kopen.
Namens de kinderen in het Midden-Oosten, heel hartelijk bedankt, jongens en meisjes uit De Valk!

Wilt u ook bijdragen aan een van de projecten van Stichting Ismaël? U kunt uw gift overmaken via rekeningnummer NL68 TRIO 0786 7131 43 t.n.v. Stichting Ismael. U kunt ook doneren via www.stichting-ismael.nl/doneren

Wil je meer lezen over Woordverkondiging in het Midden-Oosten? Bestel dan hier gratis het boekje Tipje van de sluier.