Ismaël helpt christenen in Gaza

Stichting Ismaël wil christenen in Gaza een hart onder de riem steken. We willen de protestantse kerk in Gaza daarom helpen met het uitdelen van hulppakketten. Een hulppakket kost € 50,-. Wilt u een hulppakket voor uw rekening nemen? Doet u mee?

Fotobijschrift: Meisjes spelen op één van de daken in het overbevolkte Gaza-Stad, vlak naast de kleine protestantse gemeente in deze stad.

Met de steun van Ismaël zijn 227 leerlingen aan de christelijke Light House School aan een schooluniform geholpen. Deze leerlingen komen zonder uitzondering uit zeer armoedige gezinnen. Opmerkelijk is dat de leerlingen (zowel jongens als meisjes) ook uit islamitische gezinnen afkomstig zijn. Op de Light House School komen ook zij op deze manier in aanraking met het Evangelie. De school is zo een plaats waar het licht in een donkere omgeving kan worden verspreid. Ook kunnen door uw steun diverse christelijke gezinnen en individuen in de Gazastrook ondersteund worden. Onder hen zijn weduwen, anderen zijn erg ziek of leven in buitengewone armoede.

Bijschrift: Verjaardagsbijeenkomst van Hamas in Gaza-Stad. De situatie voor christenen in Gaza is al decennia slecht, vooral door het feit dat Hamas hier de macht uitoefent.