Dankdienst in Armeense kerk in Beiroet

Veertien maanden na de ramp in Beiroet kan de Armeense Evangelische Kerk van Ashrafieh - een wijk dicht bij de haven van Beiroet - eindelijk weer haar deuren openen.

Het gebedshuis raakte zwaar beschadigd door de explosie die de stad vorig jaar augustus trof. Stichting Ismaël heeft bijgedragen aan het herstel van het meubilair en de avondmaalstafel.

Drie weken geleden (op zondag 10 oktober 2021) hield de gemeente een dankdienst. Direct na de explosie leek het “onvoorstelbaar” dat de gemeente weer bij elkaar zou kunnen komen, schrijft predikant Cholikian. “We danken God voor al onze vrienden die, zonder enige aarzeling, ons de helpende hand hebben geboden en dit alles mogelijk hebben gemaakt. We zijn blij dat we weer kunnen zeggen: “Laten ons opgaan naar het huis van de Heere.”

Kijk hier naar een videoreportage over de beschadigingen aan de kerk, en hoe na intensieve arbeid de kerk, pastorie, school enz. weer volledig hersteld zijn.

Meer weten over de hulp die Stichting Ismaël mocht bieden? Klik hier