Hoe gaat het nu in Beiroet

Het is al weer ruim twee maanden geleden dat Beiroet getroffen werd door een enorme explosie.
Stichting Ismaël wil de mensen in Beiroet via het project Hulp via kerken in Beiroet helpen om juist in deze nood ook het Evangelie te (blijven) verkondigen en zo niet alleen te voorzien in de onvoorstelbare materiële nood, maar vooral in de geestelijke nood van Beiroet.

Inmiddels zijn via de kerken in Beiroet, en mede dankzij de royale hulp van zowel particulieren en ondernemers alsook gemeentes uit de diverse kerkverbanden, meer dan 400 huizen gerepareerd, bijna 1.000 gezinnen geholpen door middel van humanitaire hulp. Bovendien zijn meer dan 10.000 Bijbels en evangelieboekjes verspreid. Er is gelezen en gebeden met de getroffen mensen, er gingen echt deuren open. Ook wordt gewerkt aan het herstellen van (soms zwaarbeschadigde) kerkgebouwen zodat de wekelijkse kerkdiensten weer belegd kunnen worden.

De nood is erg groot. Door de explosie zijn meer dan 300.000 mensen dakloos geraakt. Dit komt bovenop de ongekende economische ineenstorting waar het land sinds vorig jaar onder lijdt.
Door alle ellende heen heeft God heeft door deze explosie de mogelijkheid gegeven om vele mensen te helpen en te bereiken met het Evangelie van genade voor schuldige mensen door het geloof in de Heere Jezus Christus.

Stichting Ismaël heeft zich t.b.v. de reformatorische achterban opgeworpen als projectpartner voor hulp aan Beiroet. Uw bijdrage is nog steeds welkom. Dat kan via rekeningnummer NL68 TRIO 0786 7131 43 t.n.v. Stichting Ismael o.v.v. Hulp aan Beiroet. U kunt ook doneren via www.stichting-ismael.nl/doneren

Contact is mogelijk via secretariaat@stichting-ismael.nl of via  06 340 854 19

Meer informatie?
Voor meer informatie over het werk van Stichting Ismaël verwijzen wij u naar het boekje Kretenzen en Arabieren. Het boekje is gratis te verkrijgen. Stuur een e-mail met uw naam en adresgegevens naar info@stichting-ismael.nl