Werkgelegenheid creëren voor christenvrouwen

In het Karmacentrum in de Egyptische stad Minya krijgen christelijke vrouwen een training en opleiding om bijvoorbeeld kleding te naaien, te bakken of kapster te worden.

Doel Werkgelegenheid voor weduwvrouwen of en alleenstaanden.

Project Trainingen geven zodat ze een inkomen kunnen verwerven.

Kosten Voor € 20.000 per jaar worden 200 vrouwen getraind.

Werkgelegenheidsproject

Karma (كرمة) is het Arabische woord voor wijnstok. Het Karmacentrum van de presbyteriaanse kerk in Minya is een werkgelegenheidsproject voor weduwvrouwen of, om welke reden dan ook, alleenstaande vrouwen. De vrouwen krijgen hier een skill aangeleerd (naaien, bakken, haar knippen etc.) inclusief de inkoop van materialen en de verkoop van producten. Hierdoor kunnen ze enigszins een inkomen verwerven.
De trainingssessies worden geopend en afgesloten met gebed en schriftlezing.
Er zijn 4 trainingssessies per jaar (gedurende ongeveer 3 maanden, 3 dagen per week), elke sessie wordt bijgewoond door ongeveer 40 vrouwen (elk jaar nemen dus ongeveer 200 vrouwen deel aan dit project)

Ervaringsverhaal

Mevrouw Eman Sreig heeft aan dit project deelgenomen. Ze is 35 jaar en moeder van 2 jongens (Youssef 18 jaar, Hany 12 jaar). We stelden haar een paar vragen.
Hoe bent u op de hoogte gekomen van dit project?
Ik hoorde van de vrouwen uit mijn dorp over dit project en ik vroeg mijn man om me te helpen met de procedures voor het verkrijgen van de lening, en inderdaad, hij hielp en moedigde me aan.
Wat is het doel van dit project?
Het is een kledingproject, daarnaast heb ik het project uitgebreid en verkoop ik nu niet alleen kleding, maar ook pantoffels en schoenen en schoolspullen.
Wat is de impact van dit project?
Ik was financieel niet in staat om mijn gezin te onderhouden.  Nu heb ik elke maand een vast inkomen dat ik besteed aan mijn huis en mijn kinderen. Het heeft ons enorm geholpen om een ​​fatsoenlijk leven te leiden.
Wat is uw gemiddeld maandinkomen?
Het inkomen staat niet vast, maar is ongeveer 3.000 Egyptische pond per maand (is ongeveer € 100 per maand)
Waarom hebt u voor het kledingproject gekozen?
Ik koos voor het kledingproject omdat ik me ervan bewust was dat niet veel mensen kleding kopen en verkopen. Trouwens, ik hou van handel en ik hou ervan om te gaan met kooplieden die kleding kopen. Ik begon het project met een kleine hoeveelheid kleding, en God zegende me, en nu is het project groter geworden.
Hoe hebt u zich ontwikkeld in het project?
Ik was bang om verantwoordelijk te zijn voor het beheer van een project en handel, maar ik moedigde mezelf aan en begon kleding, schoenen, tassen en schoolspullen te kopen. God stond naast me, en er waren ook mensen die me aanmoedigden, naast dat mijn financiële nood me ertoe aanzette dit te doen, en de reden was om zelfstandig te blijven en de situatie van mijn huis en mijn kinderen te verbeteren.

Zelfstandige vrouwen

Alle benodigde materialen worden voor deze vrouwen via dit project aangeschaft.
Op deze manier kunnen christenvrouwen enigszins inkomsten verwerven doordat ze hun producten verkopen. Het is mooi om te zien dat juist door het genereren van inkomsten gezinnen meer stabiliteit hebben om te groeien.

“God stond naast me, en hielp me om zelfstandig te blijven en de situatie van mijn huis en mijn kinderen te verbeteren.”

Helpt u mee?

De project is begroot voor circa € 20.000 per jaar. Helpt u mee om dit mogelijk te maken?
U kunt uw bijdrage overmaken via rekeningnummer NL68 TRIO 0786 7131 43 t.n.v. Stichting Ismael o.v.v. Werkgelegenheid voor christenvrouwen
Doneren is ook mogelijk via www.stichting-ismael.nl/doneren en selecteer Werkgelegenheid voor christenvrouwen