Advent in Arabische stijl

“Salem zucht. Nog eventjes genieten. Nog even kijken wat de lucht vandaag laat zien. Maar hij moet niet te lang wegblijven! Anders komt hij te laat in de moskee voor het gebed…”

Het verhaal van Salem, een jongen op het Arabisch Schiereiland kan in komende adventsweken tot leven komen in uw gezin! Stichting Ismaël heeft een prachtig adventspakket uitgegeven om met kinderen te behandelen. We zijn blij met deze mooie uitgave en brengen hem graag onder uw aandacht.

5 december

We gezocht naar een passende uitvoering van de Arrival of the Queen of Sheba. Echter heeft de eigenaar deze Youtube video sinds kort afgeschermd. Helaas kunnen we er op dit moment niets aan veranderen.
We kunnen volgende twee versies als alternatief aanbieden.

Excuses voor de overlast

Speuren naar Soeheel

De adventkalender Speuren naar Soeheel werd eerder al online uitgegeven door Elke Dag Nieuw en werd nu aan Stichting Ismaël ter beschikking gesteld voor uitgave in boekvorm. Onze veldwerkster Saar van de Woestijne schreef voor elke dag een stukje van het verhaal over een jongen in de Arabische wereld.

Het verhaal wordt steeds verbonden met de Bijbelse boodschap door een Bijbelgedeelte, gespreksvragen en een psalm om te zingen. Voorafgaand aan het verhaal van Salem zijn er twee voorbereidende stukjes. Op 26 december wordt de adventkalender afgesloten met een bijbelvertelling. Zo leeft u samen met de kinderen toe naar Kerst én leren de kinderen meteen iets over het leven in een Arabisch land en de geestelijke noden die daar zijn.

Bouwpakket

Het verhaal van Salem wordt elke dag een stukje uitgebreid en dat geldt ook voor de bijbehorende bouwplaat. Op een zelfgekozen ondergrond, bijvoorbeeld in de vensterbank of op een tafel of kastje, kunnen de figuren van de knipvellen geplaatst worden, zodat zich langzaam een Arabisch dorpje als decor bij het verhaal vormt.

Behalve het boekje en de knipvellen bevat het pakket ook een kleurplaat en een wenskaart. Indien gewenst kunnen extra knipvellen en kleurplaten gedownload worden op onze website.

Bestellen

U kunt het adventspakket Speuren naar Soeheel aanvragen via onderstaand aanvraagformulier. Stichting Ismaël stelt het pakket gratis ter beschikking; via het aanvraagformulier kan ook een gift naar keuze gedaan worden.
We hopen van harte dat dit waardevolle pakket mag bijdragen aan de betrokkenheid bij Evangelieverkondiging in Arabische landen. Opdat Gods Koninkrijk kome, onder hen en onder ons en onze kinderen.

Meer informatie is te lezen op: www.stichting-ismael.nl/adventkalender.

Alvast hartelijk dank voor uw steun en betrokkenheid en een gezegende Adventstijd toegewenst.