Vrijwilligers voor het Arabisch Schiereiland

Wil je actief meehelpen aan de verbreiding van Gods Woord in een moslimland?
Je kan voor een periode van 4 tot 12 maanden meedraaien met een van onze teams en hen ondersteunen.

Voor het Arabisch Schiereiland zijn we op zoek naar een:
- Onderwijsvrijwilliger (m/v)
- Jongerenwerker (m/v)
- Sport- en beweegcoach (m/v)
- Vrouwenwerker (v)

Je dompelt jezelf volledig onder in de Arabische wereld. Je woont tussen locals en je leert de Arabische taal. Je bent onderdeel van een team met ervaren werkers.

ONDERWIJSVRIJWILLIGER (m/v)
Je ondersteunt een Nederlands gezin op het Arabisch Schiereiland door hun kinderen onderwijs te geven. Er zijn ook mogelijkheden om met locale kinderen te werken.

JONGERENWERKER (m/v)
In de middagen werk je in het buurthuis waar kinderclubs en tienerclubs worden gehouden voor kinderen uit de wijk. Dat doe je uiteraard allemaal niet alleen.

SPORT- en BEWEEGCOACH (m/v)
Je initieert initiatieven op het gebied van sport en beweging, in groepen of individueel. Dat kan een beweeggroep voor vrouwen betekenen, sportmiddagen voor kinderen en jongeren of huisbezoeken met privélessen.

VROUWENWERKER (v)
Je zoekt naar mogelijkheden om tegemoet te komen aan noden van de vrouwen in je wijk. Je gaat bezoeken afleggen, praktische hulp verlenen en ook het organiseren van bijeenkomsten zal tot je takenpakket behoren.

Wie ben je?
• Je staat open voor nieuwe ervaringen
• Je maakt graag deel uit van een (multicultureel) team
• Je bent bereid om je te verdiepen in de plaatselijke taal en cultuur
• Je hebt een relevante opleiding en/of ervaring
• Je hebt aantoonbare ervaring in het werken met kinderen en/of gezinnen
• Je bent een oprecht christen en je wilt dienstbaar zijn in Gods Koninkrijk
• Je bent (doop)lid van een van de reformatorische kerken
• Je staat van harte achter de gereformeerde belijdenis
• Je kerkelijke gemeente kan jou bij ons aanbevelen

Arbeidsvoorwaarden
In de periode dat je in het buitenland bent, ontvang je geen salaris.
De kosten bedragen ongeveer € 500 p/m voor levensonderhoud en ongeveer € 600-800 p/m voor taalschool.
Indien nodig helpen wij bij het vormen van een thuisfrontteam en het opbouwen van een achterban.

Informatie en solliciteren
Voor meer informatie kun je mailen naar info@stichting-ismael.nl